Der er et par ting, som gør at Google Shopping burde være det første, du går i gang med, når du begynder på digital markedsføring:
Målgruppen
Det vigtigste at lægge tryk på er, at dem du rammer med denne form for markedsføring er nogle mennesker, som rent faktisk aktivt leder efter lige præcis det produkt du tilbyder. I modsætning til mere traditionel annoncering, hvor du måske bruger mange tusindvis af kroner på at få en annonce i en avis. Her ville 5-10% (højt sat) være interesseret i netop dit produkt. Med Google Shopping er det tæt på 100% af alle der aktivt søger dit produkt, som er interesseret i det.
Præcise produktbeskrivelser skaber bedre konvertering
Samtidig viser Google Shopping-annoncerne et billede af produktet, en kort tekst (titel på produktet) og den aktuelle pris. Dermed er den søgende allerede meget kvalificeret når vedkommende klikker på annoncen, og du kan undgå mange unødige klik. Da du betaler pr. klik, undgår du således unødige omkostninger. På den måde sikrer du dig, at du bruger dine annoncekroner bedst muligt.
Nem måde at annoncere på
En anden vigtigt faktor er at det er relativt hurtigt at komme i gang med og let at vedligeholde på sigt.