Inspiration til brug af rabatkoder

Vi har samlet en række forskellige måder, man kan bruge rabatkoder, som du kan blive inspireret af:

 

1. Intoduktionsrabat til nystartet webshop:

Hvis du er en nystartet virksomhed kan en rabatkode måske hjælpe dig med at sætte skub i trafikken og salget på din webshop. Fordi du er en ny webshop, er det ikke sikkert, at din potentielle kundegruppe kender til dig endnu, og en introduktionsrabat kan være med til at vække deres interesse og få dem drevet ind på din webshop.

 

2. Sæsonbetonede rabatter

Sæsonbetonede rabatter er en god måde at lokke flere kunder til, eller få kunder til at købe endnu mere. Det kunne for eksempel være i forhold til et januarudsalg, jul, black friday osv. Black friday er ofte startskuddet til julehandelen og er derfor en periode, hvor forbrugere er indstillet på at ville købe. Derfor gælder det om at få skabt så meget trafik på din webshop som muligt, og muligheden for en ekstra rabat er ofte ret tillokkende for dine kunder.

Hvis du vil have yderligere tips til at øge dit salg på Black Friday kan du læse vores blogindlæg, hvor vi har samlet 11 tips til Black friday.

 

3. Tilbyd gratis levering, når kunden køber for et vis beløb

Denne form for rabat kan være med til at motivere dine kunder til at købe mere og dermed vil spare fragten. Faktisk har vi i SmartWeb en funktion, som vil vise en nedtælling i indkøbskurven til, at kunden vil opnå gratis levering. Dermed har du rigtig mulighed for at motivere kunden til at lægge en ekstra vare i kurven.

 

 

4. Tilbyd førstegangskøbere en rabatkode

Når kunder har handlet ved dig første gang, kan du sende dem en opfølgende mail med en rabatkode til deres næste besøg. På den måde er du med til at sørge for, at din webshop er top of mind, når de skal gøres deres næste køb på nettet.

 

5. Få 10% rabat hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev

Hvis du ønsker at få flere leads til din nyhedsbrevsliste kan en rabatkode være en god måde at gøre dette på. Det vil være fristende for mange at afgive deres mail, for at kunne spare lidt på deres ordre. Ulempen ved dette er dog, at man også rammer kunder, som måske havde tænkt sig at købe produkterne alligevel, og man derfor ’mister’ 10% af sin omsætning på det køb. Dog åbner nyhedsbrevtilmeldingen dog op for, at man kan fastholde kunden i sit webshop univers, og måske lokke dem til at komme igen, hvilket de måske ikke havde gjort, hvis ikke din webshop var ’top of mind’ pga. nyhedsbrevene. Derfor kan de 10% måske skabe flere salg i den lange løbebane til trods for, at man mister en procentdel af sin indtjening lige nu og her.

 

Tip: Hvis du mangler redskaber til at bruge netop denne form for rabatkode, kan du overveje at bruge vores app til Sleeknote. Sleeknote gør det nemlig muligt at indsamle nyhedstilmeldinger på din webshop. Læs mere om vores Sleeknote app.

 

 

6. Send rabatkode ved abadoned cart

Alle webshops døjer i en vis grad med abondned carts. En måde at komme dette til livs er at sende en rabatkode ud sammen med indkøbskurvens indhold for at give kunden det sidste skub til, at de køber varerne.

OBS! Du skal sikre dig, at du overholder alle reglerne for at udsende sådanne e-mails, da det ellers kan blive en omkostelig affære.

Vi har skrevet et blogindlæg om forladte kurve, som du kan læse her.

 

Tip: Vi lever i en verden med fuld fart på, og derfor kan der være mange distraheringer i løbet af en dag - også når man shopper online. Med Heyloyalty og addwishs tabt kurv e-mails kan du minde dine kunder om, hvis de har været inde for at handle, men ikke fik gennemført købet.

Læs mere om Heyloyalty her.

Læs mere om addwish her.

 

 

 

7. Beløn dine følgere

Udnyt sociale medier til at bygge en endnu stærkere relation med dine kunder og tilbyd eksklusive rabatkoder kun til dem, der følger dig. Fordelen ved dette er, at når dine følgere reagerer på disse posts, vil de også nå ud til deres venner, og dermed en hel ny potentiel kundeskare. På den måde belønner du dine følgere, men har samtidigt muligheden for at vække nye potentielle kunders interesse.

ALTID FRI SUPPORT

Vi har mere end 100 hjælpevideoer, en god online manual og du har mulighed for
at ringe og skrive til os - gratis!