Fordele og ulemper ved at bruge rabatkoder

Der er en lang række fordele ved at tilbyde rabatkoder til din webshop, men der er også nogle ulemper, du skal overveje. Rabatkoder øger nemlig ikke bare salget, det kan også fremkalde nogle uønskede købsmønstre hos dine kunder.

Fordele

  • Det er super nemt at lave rabatkoder (Specielt i SmartWeb, hvor de kan oprettes på ganske få trin). Se kapitel 3.
  • Det kan øge din konverteringsrate.
  • Det kan være med til at øge kundeloyaliteten.
  • Det kan hjælpe dig med at hverve nye kunder.
  • Det kan få kunder til at vende tilbage til din webshop.

 

Ulemper

  • Rabatkoder har en tendens til at lokke illoyale kunder til, som udelukkende er motiveret af prisen.
  • Du kan risikere, at kunder venter med at købe produkter til, du tilbyder nye rabatter.
  • Du vil få en lavere indtjening på et produkt, eller i værste tilfælde kan du risikere at miste penge. Forhåbentligt skal den øgede mængde af salg afhjælpe dette.

 

Hvis du er nået frem til, at rabatkoder bestemt er noget, du vil bruge på din webshop, er det vigtigt, at du laver en plan for hvordan, hvornår, hvorfor, hvilken type rabatkoder osv., så du sikrer dig, at du ikke at mister overblikket, og dermed ender med at miste penge på rabatkoderne.

ALTID FRI SUPPORT

Vi har mere end 100 hjælpevideoer, en god online manual og du har mulighed for
at ringe og skrive til os - gratis!