Blog

Blog

Danishbike.dk: SmartWeb er nemt og har gratis designs, der får din webshop til at ligne en million!

oprettet d. under Opstart af webshop, Salg og markedsføring | Antal Læsninger: 3946

Danishbike.dk: SmartWeb er nemt og har gratis designs, der får din webshop til at ligne en million!

Manden bag Danishbike.dk, Henrik Kristoffersen, afprøvede flere webshop-platforme i sin søgen efter den rette webshopudbyder, og hans kærlighed faldt på SmartWeb. Ifølge Henrik er SmartWeb noget af det fedeste, han har arbejdet med. Hør mere om, hvorfor Henrik forelskede sig i SmartWeb, og hvordan han har formået at få lige godt 4000 følgere på Facebook.

 

Henrik Kristoffersen startede i 2013 sin webshop, Danishbike.dk, hvor han forsyner det stigende antal cykelentusiaster i Danmark med særligt udvalgte, kvalitetsprodukter til cyklen. Han sælger blandt andet keramiske produkter til cyklen, cykeltøj, carbon-rammer, carbon-hjul og wattmålere – alt sammen kvalitetsprodukter, som kun han sælger i Danmark. Henrik har formået at kombinere sin livslange passion for cykling med det at drive en webshop, der sælger nicheprodukter:

 

”Fra da jeg var 18 år, har jeg altid gået meget op i cykling. Jeg har blandt andet kørt cykelløbene La Marmotte og Mont Ventoux. Som tiden gik, begyndte jeg også selv at skrue lidt på cyklen og finde ud af, hvordan jeg bedst muligt kunne tune den. Efter at have skruet på cykler i mange år, så har jeg jo fået oparbejdet en del viden om cykler og cykeltilbehør, og den bruger jeg så nu, når jeg udvælger produkter til min webshop” siger Henrik Kristoffersen.

 

 

Henriks udgangspunkt var at finde nogle produkter fra nogle leverandører, som ikke var kendte på markedet i forvejen. Han ville sælge nogle produkter, som ingen andre havde. Især i opstartsfasen førte det nogle udfordringer med sig:

 

”Det har selvfølgelig givet nogle bump på vejen, fordi ingen kender produkterne. Jeg skulle i gang med at promovere mine produkter. Danskerne har en tendens til at være skeptiske over for produkter, som der eksempelvis ikke er lavet test på. Så jeg brugte en masse tid i starten på at være på messer og give magasiner og online portaler adgang til mine produkter, så de kunne teste dem og måske skrive om dem. På den måde har jeg fået mine produkter ud at arbejde i markedet”, siger Henrik Kristoffersen.

 

Webshop på nul komma fem

Inden Henrik fandt frem til SmartWeb, prøvede han tre forskellige webshopløsninger. Fælles for dem alle var, at administrationsinterfacet var for besværligt: ”Det var simpelthen for bøvlet i forhold til den måde, det var skruet sammen på. Det fangede mig slet ikke. Det blev for teknisk, og jeg var mere på udkig efter et system, der var nemt at gå til,” siger Henrik Kristoffersen.

Heldigvis fandt han SmartWeb – og så gik det stærkt! I løbet af bare en weekend var han stort set klar til at gå online: ”Jeg tænkte ”Hold da kæft!” Tænk at jeg i løbet af bare en weekend kunne få sat alt op. Det siger altså meget om, hvor nemt og brugervenligt systemet er! Det er i det hele taget bare tilgængeligheden og måden, som systemet er bygget op på, der er dejligt nemt at gå til,” siger Henrik Kristoffersen.

 

 

Henrik har haft meget gavn af de mange hjælpevideoer, der er til rådighed online. Ved hjælp af videoerne og ved at ringe til vores support fik han hurtigt sin webshop op at køre:

 

”Jeres hjælp er guld værd, når man sidder i systemet og kan læse eller se en video om de forskellige ting. Og så er det skrevet på et sprog, som er nemt at forstå. Desuden har jeres supporter ofte en masse tips og tricks til, hvordan man kan udnytte systemets funktioner endnu mere. Det er også super fedt!”, siger Henrik Kristoffersen.

 

Det betyder rigtig meget for Henrik Kristoffersen, at kunderne har stor tillid til, at det er trygt og sikkert at handle på Danishbike.dk. Derfor har han valgt at købe et SSL-certifikat til sin webshop gennem SmartWeb. Det er en krypteringsteknologi, der sikrer, at kun ham og hans kunder kan læse den information, der sendes mellem dem. SSL er mest kendt som den grønne hængelås i browseren:

 

"For mig er det altafgørende, at mine kunder ved, at Danishbike.dk er et sikkert sted at handle. Jeg blev derfor rådet til at købe et SSL-certifikat, som netop giver mine kunder den sikkerhed, jeg efterspurgte. SmartWeb er faktisk altid gode til at hjælpe med at finde løsninger på de ønsker og behov, der opstår hos danishbike.dk" siger Henrik Kristoffersen. 

 

Gratis designs, der ligner en million!

Henrik Kristoffersen har flere gange fået feedback fra kunder og samarbejdspartnere, der siger, at hans webshop ser meget professionel ud. Faktisk tror de ofte, at der står en større virksomhed med flere ansatte bag webshoppen:

 

”Jeg har oplevet flere kunder, der siger, at min webshop ser meget professionel ud. De sammenligner faktisk designet på min webshop med andre meget større webshops, og så bliver de lidt overrasket over, at det kun er mig alene, der står bag. Så man må sige, at designet er meget troværdigt. Faktisk har en kunde sagt til mig, at webshoppen ligner en million – og så bliver man jo glad!”, siger Henrik Kristoffersen.

 


4000 følgere på Facebook

Flere markedsføringsplatforme er blevet testet af for at finde ud af, hvad der giver den bedste konvertering for Danishbike.dk – og her er Henrik Kristoffersen nået frem til, at Facebook er den mest effektive annonceringsplatform for ham.

 

”Jeg oprettede min egen DanishBike-side på Facebook, og når jeg var på messer, så havde jeg en iPad med, hvor folk kunne få et gratis dækjern ved at tilmelde sig mit nyhedsbrev. På den måde fik jeg en stor maildatabase, som jeg så har brugt til at annoncere målrettet til potentielle kunder på Facebook – og på den måde er jeg nået op på små 4000 følgere,” siger Henrik Kristoffersen.

 

 

Han har fået hjælp af et bureau til at komme i gang med annoncering på Facebook – og det kan han klart anbefale:

 

”Med målrettet annoncering på Facebook har jeg virkelig fået skabt noget liv på min side og også fået skabt noget trafik til min webshop. Det er en dyr omgang til at starte med, men konverteringen er også høj. Det sociale aspekt i Facebook med deling og kommentarer er bare sindssygt effektivt. Så er det også fedt, at man på Facebook kan få et snert af sin målgruppe i forhold til, hvor de er placeret, alder, køn og deres interesser. Jeg kan varmt anbefale at sætte sine penge på Facebook,” siger Henrik Kristoffersen.

 

Henrik har også fået en del likes på sin Facebookside via link building, hvor der er blevet refereret til Danishbike.dk på andres sider.

 

Få hjælp til annoncering på Google/Facebook

 

Skil dig ud fra mængden

Henrik Kristoffersen har kammerater, der også har startet cykelforretninger op, men som har solgt kendte brands, som findes i alle andre cykelshops. Efter to år har de måtte lukke ned, fordi de kun har kunne differentiere sig på pris:

 

”Mit råd til andre, der ønsker at starte webshop, er at finde et nicheområde, hvor du kan skille dig ud fra mængden og køb direkte fra producenterne. Jeg tror, at det er vigtigt i forhold til at overleve. Hvis du kun kan differentiere dig fra dine konkurrenter ud fra pris, så er det svært. Start med at se, hvordan markedet ser ud og hvilke potentialer, der er”, siger Henrik Kristoffersen.

 

Derudover går Henrik meget op i at levere en god service til sine kunder. Hvis kunderne reklamerer over noget, så bytter han varen uden at blinke med øjnene. Det skal ikke hedde sig, at danishbike.dk ikke vil bytte tingene. Han vil have tilfredse kunder. Han er nemlig godt klar over, at det kan være svært at rette op på dårlig omtale, hvis det først får spredt sig. 

 


All-in på webshop

Henrik Kristoffersen driver i dag danishbike.dk fra sin privatadresse i Greve. I et tilstødende værksted har han indrettet et lager til sin cykelgesjæft. I dag er webshoppen kun et bi-erhverv, men på sigt vil han rigtig gerne arbejde med det på fuldtid:

 

”Min fremtidsdrøm er at gå all-in på webshoppen! Lige nu har jeg en fornuftig omsætning og bruger kun måske 30% af min tid på webshoppen. Hvis jeg nu gik all-in på det her, så kunne det være spændende at se, hvad det så kunne blive til? Det er en fed branche at være i – og man må sige, at det er et voksende marked. Flere og flere cykler, og det bliver mere og mere populært med triatlon og ironman osv., som kræver noget kvalitetsudstyr,” siger Henrik Kristoffersen.

 

 

 


Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar

ALTID FRI SUPPORT

Vi har mere end 100 hjælpevideoer, en god online manual og du har mulighed for
at ringe og skrive til os - gratis!