Blog

Blog

ROCK - et lyst design

oprettet d. under Trends og inspiration | Antal Læsninger: 2634

ROCK - et lyst design

Guide til farvetemaet ROCK

Vil du gerne have ROCK som tema på din webshop?

ROCK er et god tema til både nye webshops, men også webshops med et stort produktkatalog. Designet er med sit lyse udtryk, velegnet til en webshop som vil symbolisere rolighed og professionelisme.

 

For at komme i gang med ROCK på din webshop, skal du først og fremmest logge ind i din SmartWeb løsning. Herefter går du til Kontrolpanel > Designmanager > Designstore: Vælg Rooty som design og tryk benyt.

Når du redigerer Rooty, skal du under Temaer vælge ROCK og trykke gem.

Denne guide vil hjælpe dig til hvordan du får samme udseende som på ROCK.

 

1. Logo

 

Logoet på ROCK fylder hele siden ud i bredden. Dette betyder at du nemt kan få et centreret logo. Størrelsen på logoet er 1420px i bredden og 140px i højden. Logoet er herefter sat i midten af billedet.

Logoet er lavet af en font, som er købt. Det kan ofte give god mening at investere i en font, som man kan genbruge, og som er med til at støtte op om din visuelle identitet. I dette tilfælde har jeg gemt logoet i .png format, da baggrunden er gennemsigtig. Havde jeg gemt det i .jpg format, ville der komme en hvid kasse rundt om.

Du skal uploade dit logo via Kontrolpanel > Design Manager > Ret Design > Grafik og skrifttyper > Logo type: Grafik > Logo grafik website: Upload dit logo og tryk gem. 

 

2. Billedeelement

Det store ”reklamebillede” på forsiden er billedeelementet. Da der ikke er flere billeder uploadet vil der ikke være rotation i billedet.

Til at lave billedet har jeg brugt den font, som jeg også brugte til logoet og skrevet en nyhedslignende tekst.

 

For at få dine billeder på forsiden skal du gøre følgende: Sidetræ > Forside > Forside > Billedeelement > Upload dit billede i bredden 1240px. Standard højden er 440px, men denne kan du ændre ved at gå op i fanen ”indstillinger” og indtaste en manuel højde.

 

3. Sideindholdet

En nem  måde hvorpå man kan differentiere sig i SmartWebs gratis designs, er ved at bruge sideindholdet. Her er det muligt at indsætte tekst og billeder.

I dette tilfælde har jeg valgt at fravælge yderligere informationer, da det er forside produkterne, som skal være i fokus. Det er et valg taget på baggrund af hvem målgruppen for webshoppen er.

Husk altid at undersøge hvem din målgruppe er, og ager efter det. Din webshop kan være den flotteste på markedet, men hvis din målgruppe ikke forstår den – så skal man genoverveje sit valg. 

 

4. Produktvisning

SmartWeb systemet gør det muligt at vise sine produkter på forskellige måder. I ROCK temaet er det listevisning på produkterne. Dette betyder at i stedet for kvadratiske kasser ved siden af hinanden, så bliver produkterne listet op nedenunder hinanden.

Du kan finde manualen for hvordan man opsætter produktvisningen her.

 

5. Produktkategorier

Det sidste punkt i denne manual er produktkategorierne. Der er billeder på produktkategorierne, og da du formentligt har et par stykker, kan det være relevant at tænke over ensartetheden i disse. Enten skal alle billederne være et produktbillede, et stemningsbillede eller et logo som her. Det kan hurtigt se rodet ud, hvis man blander de tre muligheder.

I dette eksempel er der brugt flade ikoner, som er købt på nettet. Her kan man finde mange forskellige ved at Google f.eks. flat icons. 

 


Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar

ALTID FRI SUPPORT

Vi har mere end 100 hjælpevideoer, en god online manual og du har mulighed for
at ringe og skrive til os - gratis!