Blog

Blog

FashionStore – en modeshop designet i Illumina

oprettet d. under Opstart af webshop, Trends og inspiration | Antal Læsninger: 14110

FashionStore – en modeshop designet i Illumina
Jeg har designet en webshop med salg af accessories, solbriller og tøj i SmartWebs Illumina template. Læs hvordan, jeg har designet den i dette indlæg.
 
Du se shoppen her.


Webshoppens blog

Jeg har valgt at slette overskriften for at skabe et mere rent udseende. Det giver mere plads til USP’erne (Unique Selling Points), som er vigtige for webshoppen. Jeg har indsat USP’erne i billedeelementet for at køre den røde tråd igennem på alle sider. Du kan læse mere om mine USP’er senere i indlægget.



Jeg har ændret teksten fra ”Skriv kommentar” til ”Giv din mening til kende”. Det gør webshoppen mere personlig og anderledes.


 

Logo

Logoet er lavet i www.canva.com med en gennemsigtig baggrund, og gemt som .png. På den måde kan logoet indsættes, uanset hvilken farve bjælken har.

 


Søgefunktion

I forhold til webshoppens søgefunktion er jeg blevet inspireret af Nelly.dk. Det virker motiverende, at der står ”Søg på mærke, vare, kategori m.m.” Desuden kan det være med at guide kunden til, hvad han eller hun skal kunne søge på. 

 


Kurv

Knappen ”Kurven er tom” er ændret til ”Oh no! Kurven er tom”. Jeg har ændret teksten for at understrege den legende og uhøjtidelige stil/tone, som jeg ønsker at give designet.


Farve:

Farven skal bryde den hvide baggrund og tiltrække kundernes opmærksomhed. Derudover går farven igen i købs-knapperne.
 
Alle de knapper, som man gerne vil have, at kunderne trykker på hedder Call-To-Actions. Dem vil jeg gerne gøre tydelige og anderledes, for det gør det nemmere for kunden at finde knappen – og købe produkterne.
 


Billedelement

Billeder:

Jeg har købt tre billeder, som jeg ejer rettighederne til. Det er smart at gøre, hvis du ikke har dine egne billeder. Det er desuden en god idé at være opmærksom på, at billederne afspejler din stil, samt at de er i god kvalitet. Det gør din webshop mere troværdig og lækker at se på. Man kan ofte downloade billeder gratis ved leverandørerne.







Jeg har givet alle tre billeder størrelsen 1240px bred og 440px høj. Dette er standard størrelsen i SmartWeb systemet.
 

Tekst:

Jeg har skrevet noget fængende og sigende tekst på billederne. Dette har jeg gjort i Photoshop. Man kan dog sagtens bruge nogle gratisprogrammer som f.eks. www.canva.com, hvis man ikke har licens til Photoshop.
 
Jeg har lagt et link på de billeder, som lægger op til, at man skal shoppe. F.eks. ”SS15 ER HER. Gå sommeren i møde i det fedeste tøj. Vi har fyldt shoppen op med lækre styles”. Her har jeg lagt et link ind på tøj-kategorien. En anden mulighed ville være at linke til ”Nyheder”.
 
Husk at billeder er endnu en god måde at skille sig ud fra andre. Både selve billedet, men også den tekst du skriver på. Hvad er specielt ved din webshop? Skriv det på et billede - det ser lækkert og fedt ud.


Forsiden

USP: Unique Selling Points. Hvad gør din webshop god og unik? Jeg har fundet på 5 forskellige ting, som jeg gerne vil have, at mine kunder ser. Det er både USP’er, samt at jeg gør dem opmærksom på mine sociale medier.
 

 
Jeg har sat billederne ind i sideindholdet. Derefter har jeg lagt links på billederne. F.eks. til Facebook. Det er vigtigt at huske at lave linket, så det åbner i en ny fane – ellers risikerer man, at kunderne kommer væk fra webshoppen.  Billederne af USP’erne har jeg lavet på www.canva.com.
 
Forside produkter har jeg ændret til ”Gå ikke glip af”. Dette er gjort for at gøre det mere personligt.
 
Beskrivelse: Macintosh HD:Users:nana_kring:Desktop:Skærmbillede 2015-08-20 kl. 13.00.03.png

Kategorier

Billeder:

Jeg har givet hver kategori et billede. Størrelsen skal være 293px høj og 293px bred. Det er en god idé at holde billederne i samme type. Det kan nemt se lidt rodet ud, hvis to af billederne er stemningsbilleder, og det tredje er et produktbillede. Tænk over helheden.


 
USP’erne har jeg indsat i sideindholdet for hver kategori, for at holde den røde tråd – og minde mine kunder om, hvorfor de skal handle hos mig. Husk at linke!
 

 

Produkter

Jeg har ændret ”Relaterede Produkter” til ”Fuldend looket”. Jeg vil bruge funktionen relaterede produkter til at lave mersalg. Når man sælger tøj, kan man foreslå kombinationer eller sæt, som passer godt sammen. Inde på en bluse kan man f.eks. foreslå, at kunden også køber en nederdel, et par solbriller, en hue og en jakke.
 

 

Beskrivelse:

Jeg har valgt at lave en kort beskrivende tekst om produktet i Beskrivelse Kort.
 

I Beskrivelse (lang, dén nedenunder billedet) har jeg valgt at skrive om shoppen og leveringstiderne.
 


Om os

Under ”Om os” har jeg sat et billede ind af medarbejderne i virksomheden.


 
Det giver en tryghed for kunderne at se, at der er nogle mennesker bag webshoppen, som man kan kontakte, hvis der skulle opstå spørgsmål. Derudover kan man skrive om virksomheden, om visionerne, en sjov joke eller et citat, som man arbejder efter i virksomheden. 
 
 
Kontakt vores e-handelskonsulenter her, hvis du har brug for hjælp til at starte din webshop.
 

Kommentar(er) 4

  • Camilla Rasmussen
    Camilla Rasmussen

    Hejsa.... Er der en af jeres designs som er nemmere end andre, når man som \" ny \" skal lære at opsætte de forskellige ting, til ens kommende webshop.? Er designs med pris bedre end dem som der er gratis.? Jeg er i dag gået i gang med en prøveperiode, hvor jeg har været inde på en side, for at prøve mig frem. Hvis jeg ønsker at skifte til et andet design og starte forfra, hvor og hvordan går jeg det.? Mvh Camilla

    Svar

    • SmartWeb.dk
      SmartWeb.dkhttp://www.smartweb.dk

      som kommentar til Skrevet af Camilla Rasmussen

      Hej Camilla. Tak for din besked! Det er nogle rigtig fine og relevante spørgsmål, du stiller. :) Vi har to gutter til at sidde i vores support, som hellere end gerne vil hjælpe dig i gang og svare på dine spørgsmål. Giv dem et ring på telefon: 43 33 17 93 eller send dem en mail på: support@smartweb.dk :)

      Svar

  • Ann-Sophie
    Ann-Sophie

    Hvordan og hvor fik du ændret forside produkter til gå ikke glip af?? Kan ikke selv finde frem til det.. Så ville være dejligt med lidt hjælp :-)

    Svar

    • SmartWeb Support
      SmartWeb Supporthttp://www.smartweb.dk/support/

      som kommentar til Skrevet af Ann-Sophie

      Hej Ann-Sophie. Det er gjort via sprogfilen. Du skal blot i administrationen klikke på: * Kontrolpanel * Sprog og domæner * Klik på \"rediger sprogfil\". * Søg på \"forside produkter\". * Tilføj din egen tekst. Du kan på denne video se et eksempel på søgning og ændring af tekst i sprogfilen: http://www.screencast.com/t/K8uqe1jTce Hvis det driller, er du mere end velkommen til at kontakte os på telefon 43 33 17 93. Med venlig hilsen Kristian.

      Svar

Skriv din kommentar

ALTID FRI SUPPORT

Vi har mere end 100 hjælpevideoer, en god online manual og du har mulighed for
at ringe og skrive til os - gratis!