Blog

Blog

Google Adwords infoudvidelser og callouts

oprettet d. under Salg og markedsføring, Trends og inspiration | Antal Læsninger: 9803

Google Adwords infoudvidelser og callouts
Google Adwords har netop lanceret en ny fed feature til at tune dine top 3 Google Adwords annoncer endnu mere overfor dine potentielle kunder.

De nye infoudvidelser (på dansk) og callouts (på engelsk) giver dig en enestående mulighed for at vise op til fire ekstra budskaber i en top 3 annonce. Så det er bare med at komme i gang.
 
Herunder kan du se et eksempel på Google Adwords infoudvidelserne.

 

Hvad kan infoudvidelserne indeholde?

Som udgangspunkt har virksomheder alle nogle unikke selling points (USP’ere) på deres webshop eller hjemmeside. Det kunne eksempelvis være:
  • Gratis fragt
  • Hurtig levering
  • Prisgaranti
  • 60 dages returret 

Ellers er det bare om at være kreativ. Hvis du f.eks. har 50 % på et vigtigt produkt eller serie, kan du skrive infoudvidelser om dette til den enkelte kampagne eller annoncegruppe.
 
Infoudvidelser kan oprettes på kontoniveau, kampagneniveau og annoncegruppeniveau. Det er altså her, du kan her være kreativ med forskellige infoudvidelser i forhold til dine Google Adwords kampagner og annoncegrupper.
 
Infoudvidelserne kan også målrettes mod mobilenheder og på udvalgte tidspunkter af døgnet samt med en start- og slutdato.
 
Hvis du eksempelvis ønsker at vise et callout med “Kundeservice har åbent nu” - kan du målrette denne infoudvidelse til kun at blive vist i dine åbningstider.

Hvordan opretter du Google Adwords infoudvidelser?

For at komme i gang med at oprette infoudvidelser får du her en step by step guide til at oprette infoudvidelser på dine Google Adwords kampagner på kontoniveau. Google anbefaler, at du mindst opretter fire infoudvidelser.
  


Gå til fanen annonceudvidelser. Det er her, du finder alle dine Google Adwords annonceudvidelser, som kan laves til dine annoncer. Klik på infoudvidelser for at tilføje dine infoudvidelser.

 

Klik på ny forklaringstekst, og du kan nu skrive dine helt egne kreative infoudvidelser til din Google Adwords konto. Husk at du maksimalt kan bruge 25 tegn, og at du kan optimere dine infoudvidelser til mobil som foretrukken enhed. En infoudvidelse til mobilenheder kunne f.eks. være “Køb fra mobil”.



Når du er færdig klikker du “gem” og opretter flere infoudvidelser. Når du er tilfreds, klikker du på “gem” igen.



Som du kan se her, er der flere forskellige infoudvidelser, som er målrettet til mobilenheder.



Hos Smartweb endte de ud med denne annonce med to forskellige infoudvidelser ved en søgning på [demo webshop]. Nu er det bare at være kreativ og lave dine helt egne Google Adwords udvidelser, så du kan få endnu flere budskaber ud til dine kunder via dine Google Adwords annoncer. 

Skrevet af Jesper Jørgensen fra wemarket.dk

Find dem på Google+

Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar

ALTID FRI SUPPORT

Vi har mere end 100 hjælpevideoer, en god online manual og du har mulighed for
at ringe og skrive til os - gratis!