Blog

Blog

Sig hej til vores nye, mobilvenlige administration!

Oprettet d. under Nyt i SmartWeb | Antal Læsninger: 614

Sig hej til vores nye, mobilvenlige administration!


Har du savnet at kunne tilgå SmartWeb administrationen på din mobil eller tablet? Drømmer du om en nemmere administration og en integreret App Store med +100 apps tilgængelige for dig. 

Så kan du godt klappe i dine hænder og lave en lille jubel-dans! Det gør vi i hvert fald! For nu lancerer vi første del af vores nye responsive administration.  

 

Første del af den nye administration drejer sig om følgende nye tiltag: 

  • Ny, mobilvenlig brugergrænseflade 
  • Nyt dashboard med opstartsguide, statistikoverblik mv. 
  • App Store med +100 apps 

 
Derudover har vi lavet et redesign af:  

  • Menuen 
  • Sidetræet 
  • Medarbejder modulet 
  • Indstillinger 

 
Vi redesigner administrationen skridt for skridt, og noget af det næste vi kaster os over er menupunkterne ordrer og produkter. I kan godt glæde jer!  

I løbet af de næste uger vil vi invitere kunder ind i vores nye administration. Det sker ved, at du får en besked i den gamle administration, hvor du via et link kan tilgå den nye administration.

Det er tilfældigt, hvornår og hvilke kunder der inviteres ind - og vi kan derfor ikke fortælle dig, hvornår du får adgang, Men alle kunder forventes at være inviteret derind i løbet af de næste par uger. 
 


Tilgå din SmartWeb webshop, når du er på farten 

Det har længe været et ønske fra jer, at I kunne tilgå SmartWeb administrationen fra mobil og tablet.  
 
Mange af jer har stemt på denne funktion inde på SmartWeb Ideas, hvor alle er velkomne til at komme med idéer til SmartWeb-platformen.   
 
Og vi har lyttet til jer. For det giver rigtig god mening at gøre vores administration responsiv, så I kan tjekke op på jeres webshop, hvor som helst og når som helst. Det gør bare det hele meget nemmere og mere fleksibelt for jer.  
 
Og vi er selvfølgelig interesseret i at gøre det så nemt for jer som muligt at være drive webshop. Derfor bliver SmartWeb-platformen nu responsiv!  


Se, hvordan administrationen ser ud på mobilen: 
 


Mere intuitiv administration 

Meget er sket siden vi lancerede vores webshopplatform tilbage i 2005. Administrationen er løbende blevet moderniseret, men nu har den fået den helt store tur.  
 
Faktisk har vi længe været i gang med at modernisere vores platform. Vi har gjort os umage og lavet flere interviews og brugertest med nogle af jer. Vi har nemlig været meget optaget af at få så mange inputs og idéer med fra jer.  
 
For det er jo jer, der er mestrer i SmartWeb-platformen, da I bruger det hver dag. I har altså været en stor inspirationskilde for os i designet af den nye administration. Det er gennem undersøgelser af, hvordan I bruger administrationen, at vi har fundet ud af, hvilke funktioner I bruger allermest og har fremhævet dem, så I undgår unødvendige kliks.  
 
I den nye administration vil I opleve et mere moderne layout, og I skulle gerne kunne mærke, at vi har forsøgt at optimere brugeroplevelsen ved at flytte rundt på nogle menupunkter.   

 


 
Rasmus Graversen, der er Chief Development Officer i SmartWeb, er superspændt på lanceringen af den nye administration, som er kulminationen på det sidste års hårdt arbejde for udviklingsafdelingen:  
 
Jeg er rigtig stolt over vores nye administration, og det arbejde vi har lagt i det. Vi har lavet en administration, som bygger på en helt ny platform, der gør det muligt for os at imødekomme vores kunders krav til fremtiden. Vores ønske er fortsat at levere et nemmere og mere simpelt og smidigt system, hvor webshopejernes arbejdsgange er i fokus,” siger han.  

 


Vores nye administration er optimeret til søgning: 

 

Vi har redesignet brugergrænsefladen, menuen er blevet mere simpel, og generelt er administrationen blevet optimeret til at understøtte søgning. Det vil sige, at du kan søge på det, du gerne vil finde frem til i administrationen. Om det er funktionerne “Gaveindpakning” og “Opret produkt” eller hjælpelink eller et ordrenummer, så er det muligt i den nye administration.  
 
Vi har lavet en artikel i vores hjælpeunivers, hvor vi guider dig igennem vores nye administration. Tag et kig på artiklen her

 

Nyt app-univers med +100 apps 

Vi har lagt en masse kræfter i at gentænke visningen af vores apps og integrationer. Vi har længe gerne ville gøre det nemmere og mere tilgængeligt for jer at finde og installere en app eller integration.  
 
Derfor har vi lavet et helt nyt app-univers til dig – vores helt egen app store, hvor der er over 100 apps og integrationer klar til brug.  
 
Alle de integrationer, der før lå i menuen, er nu samlet i vores app store. Ved at inddele vores apps i forskellige kategorier har vi gjort det nemt for dig at få et overblik over de mange apps, der er tilgængelige for dig.  
 
Mange af vores apps kan du installere direkte via vores app store. Smart, ikke? 
 
Du har mulighed for at sortere apps efter nyeste, billigste og bedst sælgende. Vi vil løbende give dig vores anbefalinger til nye apps, der kunne være relevante for dig. På den måde vil du altid kunne holde din webshop ajour med nyeste trends og tendenser inden for e-handel ved at have adgang til de nyeste apps.  


Vores nye App Store med +100 apps og integrationer:
 


Ny, teknisk platform 

Den nye administration krævede en hel ny teknisk platform. Vores team af udviklere står bag den nye tekniske platform, der er bygget på vores nye API.  
 
Den nye tekniske platform giver jer en hurtigere administration. Du skal altså ikke vente på, at den loader hver gang, du laver en ændring i din webshop. Det vil i den grad lette arbejdet med din webshop.  
 
Nu kører administrationen på det samme API som vores apps og integrationer benytter. Det vil sige, at alt det vi kan i administrationen – det kan I også i jeres webshops. Dette sikrer en bedre kvalitet.  

 

Hvad er næste skridt? 

Vi har som sagt givet administrationen et nyt layout, men du vil opleve, at nogle funktioner ikke har været den store tur igennem endnu.  
 
Vi griber det nemlig sådan an, at vi tager lidt ad gangen. Det næste vi vil fokusere på er de store og vigtige menupunkter ordrer og produkter, som vi vil give en ordentlig overhaling.  
 
Lige nu er vi i gang med at forstå jeres behov i de to menupunkter. Det gør vi ved at lave interviews med nogle af jer for at se, hvordan I bruger ordrer- og produktmodulet. Alt dette for at kunne optimere arbejdsgangene, så I ikke spilder tiden på unødvendige kliks.  
 
Vi lover at holde jer opdateret med vores videre arbejde med administrationen, og vi glæder os til at kunne lancere anden del af vores nye administration.  


Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar

ALTID FRI SUPPORT

Vi har mere end 100 hjælpevideoer, en god online manual og du har mulighed for
at ringe og skrive til os - gratis!