Blog

Blog

Viola Sky.dk: SmartWeb har været helt fantastiske til at støtte op om redesignet af min webshop!

Oprettet d. under Opstart af webshop, Salg og markedsføring, Trends og inspiration | Antal Læsninger: 8669

Viola Sky.dk: SmartWeb har været helt fantastiske til at støtte op om redesignet af min webshop!

Sonja W. Christensen er kvinden bag det luksuriøse lingeri-brand Viola Sky. Hun har været selvstændig i 14 år og er i sandhed en dedikeret erhvervskvinde! Sonja står for det hele selv: webshop, butik og ikke mindst design af to årlige kollektioner af lingeri og badetøj. Læs hvorfor hun valgte SmartWeb som webshopplatform, og hvordan de i samarbejde fik redesignet Violasky.dk


Fascineret af tekstiler fra barnsben

Sonja W. Christensen er 45 år, uddannet beklædningsformgiver og bor på Frederiksberg, hvor hun også har sin fysiske butik.

 

Hun har altid haft en forkærlighed for lækre materialer, så det har i virkeligheden altid ligget lidt i kortene, at hun skulle blive designer. Allerede som barn oplevede hun en fascination ved at finde og mærke forskellige tekstiler og drømme sig hen til de fine kreationer, som stofferne kunne blive til.

 

Hun er vokset op med den holdning, at hvis man drømmer om noget, så må man selv skabe det. Den filosofi har Sonja i den grad efterlevet. Hun startede som selvstændig med Viola Sky i 2004, hvor hun åbnede butik og engros. Siden da er webshoppen Violasky.dk kommet til. Sonja har altid designet alt undertøjet selv:

 

 

”Jeg tager på lingeri-messe i Paris en gang om året, hvor der kommer leverandører fra hele verden. Her håndplukker jeg de forskellige materialer – blonder, silke og sløjfer – som jeg skal bruge i min næste kollektion. I mit design er jeg typisk inspireret af 50’ernes lyserøde pinup-univers, feminin boheme livsstil og fine pastelfarver,” siger Sonja W. Christensen. 

 

Hun står selv for fotoshoot i samarbejde med en fotograf, beskære billeder, lave produktbeskrivelser og SEO-optimere dem, vise salgsprøverne frem på modemesser, koordinere med syerskerne i Baltikum og ikke mindst lave salgsmateriale og PR til pressen. Sonja W. Christensen er en arbejdshest med mange forskellige slags kasketter på! 

 

Fra Shopify til SmartWeb

Sonja startede ud med en webshop i den udenlandske platform Shopify, som hun faktisk var godt tilfreds med. Der var dog nogle enkelte funktioner, hun manglede. Man kunne fx ikke checke ud i forskellige valutaer, og så var det også lidt problematisk at modtage hjælp til support på grund af tidsforskellen på ni timer:

 

”I 2013 skiftede jeg over til SmartWeb. På det tidspunkt havde SmartWeb som nogle af de første en mobilvenlig version, og det var en af de ting, jeg synes, der lød interessant. Så synes jeg også det var fedt, at jeg hos jer havde mulighed for at give pressen et login, så jeg kunne lokke dem ind på mit online-univers, når de skulle downloade billeder” siger Sonja W. Christensen og fortsætter:

”Jeg husker også, at det fangede min interesse, at der var en blog tilknyttet. Det havde jeg på det tidspunkt eksternt. Det synes jeg var dårligt i forhold til min SEO. Og så selvfølgelig det, at der var en support i Danmark, som man hurtigt kunne tilgå”, afslutter hun.

 

Vellykket redesign takket være godt samarbejde!

For nogle år siden stod Sonja W. Christensen over for et redesign af sin webshop, som skulle have et designmæssigt løft. Til den opgave allierede hun sig med SmartWeb, som lyttede til hendes ønsker og fik gjort dem til virkelighed:

 

”Jeg oplevede samarbejdet som utrolig godt, og at SmartWeb var meget imødekommende over for mine ønsker, og på den måde fik vi et rigtig flot og gennemført site, der efter min mening virkelig er lykkedes. Generelt har SmartWeb været helt fantastiske til at støtte op om projektet. I har også lagt mange timer i, at det kom til at se godt ud”, siger Sonja W. Christensen.

 

 

Udover et vellykket samarbejde med SmartWeb om redesignet af Violasky.dk, så fremhæver Sonja W. Christensen også SmartWebs support som et stort plus ved webshopplatformen. Hun synes, at det er dejligt, at hun altid lige kan ringe, hvis hun har et spørgsmål:

 

”Det er super trygt for mig som webshopejer, at jeg altid kan ringe eller skrive, hvis jeg har spørgsmål. Det er dejligt at kunne tale sammen i telefon. Nogle gange bliver mail bare for bøvlet. Det er hurtigere og nemmere bare at kunne forklare det mundtligt i telefonen”, siger Sonja W. Christensen.

 

Hun nævner også SmartWebs idé-forum ”SmartWeb Ideas” som en god platform til at ytre sine ønsker og idéer til nye funktioner i systemet. Sonja W. Christensen siger: ”Det er skønt, at I lytter til os brugere – og er lydhøre overfor, hvad vi sidder og bøvler med.”

 

At skabe en rød tråd gennem sit brand

Qua sin uddannelse som designer, så går Sonja W. Christensen meget op i æstetik – og det viser sig både i den fysiske butik og på webshoppen. Hun har selv gjort sig mange overvejelser i forhold til at skabe en rød tråd gennem sit brand Viola Sky:

 

 

”Der er mange forskellige facetter i det at drive en webshop. Når du har lavet en flot webshop – så kommer den næste udfordring - hvordan i alverden får du den markedsført? Hvad er min stemme – hvordan vil jeg kommunikere? Hvilke billeder vil jeg bruge? Hvordan skal det se ud? Hvad er det, der skal gøre, at der er nogen, der synes, at det er her, de vil lægge deres penge? Hvordan kommer det til at se troværdigt ud? Det tager altså lang tid at finde ud af alle de her ting, men det er helt sikkert en vigtig proces at skulle igennem for at få et gennemført brand”, siger Sonja W. Christensen.

 

Som det også skinner igennem, så er Sonja W. Christensen en kvinde med øje for detaljen. Hun går meget op i, at webshoppen understøtter det univers, som hun har skabt i sin fysiske butik. Det vil sige, at der er tænkt over farver, lækre knapper og forskellige funktioner fx zoom på billeder.

 

Når en kunde køber undertøj hos Viola Sky, så bliver det pakket ind i speciallavede æsker med silkepapir, et håndskrevet kort og et klistermærke med logo. Der er lagt tanke bag produkterne fra start til slut – alt for at skabe den røde tråd og på den måde kvalitetsstemple produkter fra Viola Sky!

 

 

Konkurrencer på Facebook skaber salg

Sonja W. Christensen er aktiv med Viola Sky på Facebook og instagram. På Facebook er hun især vild med at bruge konkurrencer i sin markedsføring:

 

 

”Jeg synes, at det VILDT sjovt at lave konkurrencer på Facebook. En typisk konkurrence kan være, at man kan vinde noget undertøj eller badetøj. Nogle gange kan man vinde det til sig selv – og andre gange kan man vinde det både til sig selv og sin veninde. Nogle gange har jeg fået sponsoreret noget fra L'Oréal – og så kan det være en kombination, hvor man får noget lækker makeup eller neglelakker fra Essie med noget undertøj også”, siger Sonja W. Christensen.

 

I slut november har hun også kørt med en adventskalender på Facebook, hvor kunderne har kunne bestille fire ting med 25% rabat. Så er tingene blevet pakket fint ind og har fået tal på. Hun oplever, at hun får mange delinger, flere følgere og nyhedsbrevstilmeldinger ud af aktiviteten på Facebook – og så er hun sikker på, at det også er derigennem, at hun får salg. Gennem delinger er der flere, der får øjnene op for Viola Sky. Som et plus oven i hatten, så er hun vild med, at hun kan glæde nogle af sine brugere med disse konkurrencer.

 

På instagram lægger Sonja W. Christensen flotte billeder ud. Her oplever hun, at det er en stor fordel, at hun selv er designeren bag produkterne:

 

”Da jeg er designeren bag, så er jeg jo den, der bedst kan fortælle historien om produkterne. Der kan jeg nogle gange se, at har jeg lagt noget godt på instagram, så er der direkte salg bagefter”, siger hun og fortsætter:

 

”Det der fungerer rigtig godt for mig – det er at lave nogle nærværende billeder. Jeg kan mærke, at hvis har nogle dage, hvor jeg ikke rigtig mener det, så er der heller ikke så mange, der liker det i forhold til dage, hvor jeg virkelig har noget på hjerte. Jeg prøver altid at fortælle noget vedkommende om produktet. Hvad er det produktet kan? Hvorfor den her farve? Hvorfor den her form? Hvorfor det her materiale?, siger Sonja W. Christensen.

 

Tilbyder gratis mini-kursus i lingeri

Af andre markedsføringstiltag, så bruger hun MailChimp til at udsende nyhedsbreve. Her har hun udarbejdet et mini-kursus bestående af 12 e-mails, der beriger kunderne med viden om, hvordan de finder den rigtige bh, hvordan man tjekker om den sidder rigtigt, hvilke trusser man skal bruge til hvad, og hvordan de vasker lingeriet:

 

”De tilmelder sig mini-kurset gennem en pop-up fra Privy, som først popper op, når de besøgende er ved at forlade webshoppen. På den måde får jeg folk ind på nyhedsbrevet. Det har jeg så delt op til manden og kvinden. Når de er færdige med mini-kurset på de 12 mails, så ryger de over på en anden liste, så de fremover modtager mit nyhedsbrev”, siger Sonja W. Christensen.

 

Fremtiden for Viola Sky

Fremtiden tegner lys for Sonja W. Christensens hjertebarn Viola Sky. Hun drømmer om mere vækst på alle fronter – omsætning, webshop og måske handel til flere af de skandinaviske lande. Hun vil også gerne arbejde på at få nogle flere forhandlere i hus. Lige pt har hun 10 forhandlere i Danmark. Hun oplever en lille vækst hver år – og håber at kunne fortsætte og øge denne vækst.

 

 

 


Kommentar(er) 1

  • Brian Kjeldsen
    Brian Kjeldsenhttp://www.brstools.dk

    Rigtig flot hjemmeside i har fået lavet ;-) Er bare en ting jeg tænker der mangler når i laver sådan et stort arbejde - HTTPS...???

    Svar

Skriv din kommentar

ALTID FRI SUPPORT

Vi har mere end 100 hjælpevideoer, en god online manual og du har mulighed for
at ringe og skrive til os - gratis!