Blog

Blog

Google Product Listing Ads

oprettet d. under Salg og markedsføring | Antal Læsninger: 6421

Google Product Listing Ads

Sådan kommer du i gang Google Product Listing Ads (PLA) - Google Shopping

I forbindelse med Googles Lancering af Product Listing Ads, også kaldet PLA, har Smartweb nu automatisk integration med din webshops produkter til Google Product Listing Ads.
Det vil sige, at du som webshopejer hos Smartweb hurtigt og nemt kan komme online med dine produkter på Google Shopping med kæmpe store fordele i forhold til dine konkurrenter.
Hvordan PLA integreres med Smartweb, opsættes og optimeres på Google Adwords vender jeg tilbage til.

Først lidt omkring Google PLA og hvad det kan betyde for dig og din shop.
 

Hvad er Google Product Listing Ads?

Google Product Listing Ads har eksisteret i mange år i udlandet, men lige før julehandlen 2013 blev PLA officielt udrullet i Danmark.
Mange webshopejere jublede, og PLA annoncer har på flere shops skabt flotte resultater og lave konverteringspriser, i forhold til de klassiske Google Adwords annoncer, som vi kender det i dag.

De webshops, der var først ude med lanceringen af deres PLA annoncer, vandt store fordele, da klikprisen på en Product Listning Ads annonce var super lav pga. konkurrencen i forhold til de normale Google annoncer.

Flere og flere webshops har nu set lyset og effekten af PLA annoncer, og flere kommer til.
Product Listning Ads foregår som ved de normale kendte Google Adwords annoncer, hvor der betales pr. klik, når en potentiel kunde klikker på din annonce.

Google Product Listing Ads styres igennem Google Merchant Center, og selve annonceringen styres igennem Google Adwords.

Nedenunder er et eksempel på en søgning og visning af PLA annoncer på Google.
Her vises produkter på søgningen ”moroccanoil shampoo” – hvor der ud over de normale Google Adwords annoncer vises billeder af produkter med priser.

Eksempel på søgningen ”moroccanoil shampoo”


 

Skab mere synlighed og salg på Google med Product Listing Ads

Hvis du vil foran dine konkurrenter og skabe mere synlighed for dine produkter på Google, giver Smartweb dig nu muligheden for at hurtigt komme online med dine produkter på Google Product Listing Ads.
Dine produkter genereres automatisk ud fra et automatisk produktfeed via Google Merchant Center med tilhørende billeder, priser og navnet på din hjemmeside med direkte link til det viste produkt. Dit feed tager 2 minutter at oprette med Smartweb.

Husk at Google Product Listning Ads skal kombineres med almindelige Google Adwords annoncer.
Det vil sige, at du som udgangspunkt har en Google Adwords annonce i det gule felt eller ude til højre, sammen med dine produkter på Google Product Listning Ads.

Det er en super situation for dig, som benytter Google Adwords’ mange muligheder.
 

Placeringen af Google Product Listning Ads annoncer

Placeringerne af annoncerne kan variere og ovenstående er blot et eksempel, men skaber virkelig meget synlighed, og annoncerne er nu endnu mere relevante for brugerne, der søger efter dine produkter.
At priserne på dine produkter nu spiller mere og mere ind, er en helt anden diskussion, som jeg vil lade dig som webshopejer afgøre.
 

Budgivning og konkurrence på Google Product Listning Ads annoncer

Som med andre Google Adwords annoncer handler Google Product Listning Ads om konkurrence, og om hvor meget du er villig til at byde, for at brugerne skal klikke på dine annoncer.
Der er trods alt kun 8 positioner at byde om. 
Din budgivning afhænger naturligvis af, hvor meget dine produkter er værd, og hvad du tjener på de enkelte produkter eller ordrer.

Hvordan du rent praktisk strukturer dine Adwords kampagner med Google Product Listning Ads, kan du læse mere om i mit næste indlæg.

Skrevet af Jesper Jørgensen fra www.wemarket.dk

Find dem på Google+

Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar

ALTID FRI SUPPORT

Vi har mere end 100 hjælpevideoer, en god online manual og du har mulighed for
at ringe og skrive til os - gratis!