Blog

Blog

En guide til at få SWEET på din webshop

oprettet d. under Trends og inspiration | Antal Læsninger: 3917

En guide til at få SWEET på din webshop

Vil du have SWEET på din webshop?

SWEET er et design, som er god til en webshop med få produkter, som kun sælger til ét marked.

Designet er farverigt, og god til webshops som tør have et uhøjtideligt og positivt udtryk

 

SWEET er en del af Palette designet.

For at komme i gang med SWEET på din webshop, skal du først og fremmest gå ind din SmartWeb løsning. Kontrolpanel > Designmanager > DesignStore: Vælg Palette som design og benyt.

Når du redigerer Palette skal du under Temaer vælge SWEET og trykke gem.

Denne manual vil guide dig igennem hvordan du får samme look som på SWEET.

 

1.Logo

Logoet som er brugt i dette eksempel, er en font som jeg har købt. Jeg har derefter skrevet navnet på webshoppen i Photoshop og gemt det. Det vigtigste i dette trin, er at dit logo altid skal være med gennemsigtig baggrundsfarve og gemt i filformatet PNG. Hvis du har gemt dit logo i JPG, så vil der automatisk blive skabt en hvid baggrund til dit logo, og logoet vil derfor have en hvid kasse rundt om sig.

                                              

Du skal uploade dit logo via Kontrolpanel > Design Manager > Ret Design > Grafik og skrifttyper > Logo type: Grafik > Logo grafik website: Upload dit logo.

 

2.Billedeelement

Det store stemningsbillede er billedelementet. Da der ikke er flere billeder uploadet vil der ikke være rotation i billedet.

Hvis du mangler inspiration til selv at lave flotte billeder kan du bruge www.canva.com. Du skal oprette en bruger, og kan derefter lave flot og professionelt visuelt indhold.

 

For at få et dine billeder på din forside skal du gøre følgende:

Sidetræ > Forside > Forside > Billedelement > Upload dit billede i bredden 1240px. Her har jeg brugt standard højden som er 440 px.

 

3.Sideindholdet

En måde hvorpå man kan differentiere sig i et standard design, er ved at bruge Sideindholdet til noget. I sideindholdet er det muligt at indsætte tekst og billeder.

I dette eksempel er der sat billeder og USP’er (unique selling points) ind. Alt tekst er samme skrifttype som logoet, for at skabe en rød tråd igennem det hele.

Kasserne med teksten er lavet i gratisprogrammet canva. Kasserne skal fungere som forskellige call-to-actions, som kunden kan klikke på.

For at indsætte kasserne med tekst på, skal de for det første være samme størrelse, så det bliver pænt og ensartet.

 

Derefter indsættes de i forsidens sideindhold: Sidetræ > Forside > Forside > Sideindhold.

Da SmartWebs designs er responsive, er det vigtigt at huske at indsætte sit indhold i kolonner. I dette tilfælde er det 2 kolonner. Dette gør du således: 

 

Du klikker på knappen ”Skabeloner” og vælger to kolonner. Herefter indsætter du billederne, ved at klikke på knappen ”Indsæt billede” i øverste række. Dette gør du i begge kolonner.

Nu skal der links på. Dette gør du ved at markere et billede og trykke på knappen ”Indsæt/redigér hyperlink”. 

 

På det andet billede vil jeg linke til bloggen. Dette gør jeg ved at åbne bloggen ude på forsiden, og kopiere det der står efter .dk. Dvs: /blog/.

Ved at gøre det på denne måde, sørger man for at linket virker uanset hvilket domæne man burde få.

 

4.Produktkategorier

Det sidste punkt i denne manual er Produktkategorierne. Da der er billeder på produktkategorierne kan det være en god idé at overveje ensartetheden i udseendet. Hvis du f.eks. forhandler tøj, så er det en god idé at alle produktkategorierne enten er et produktbillede ELLER et stemningsbillede. Ikke begge dele blandet. Dette kan se rodet ud.


Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar

ALTID FRI SUPPORT

Vi har mere end 100 hjælpevideoer, en god online manual og du har mulighed for
at ringe og skrive til os - gratis!