Blog

Blog

Varm julesalget op med gratis ønskeliste fra addwish

oprettet d. under Salg og markedsføring, Nyt i SmartWeb | Antal Læsninger: 5827

Varm julesalget op med gratis ønskeliste fra addwish

Som vi alle ved er julen lige rundt om hjørnet – og lige netop julegave sæsonen er en travl periode når man driver en webshop, men hvorfor ikke optimere din shop til at få det bedste ud af julen?

 

For de fleste mennesker er julegaveræset et praktisk puslespil der skal gå op – samt presses ind, i den allerede mørke og tæt pakkede juletid, hvor de fleste fridage allerede er overbooket med julehygge med familien, klippe klistre dag i børnehaven, utallige julefrokoster og uplanlagte tømmermænds dage. Derfor ender de fleste (af god grund) med at ordne julegave indkøbene online.

 

Nå, men nok om det – det ved vi alle samme jo godt, hvad kan jeg bruge det som ejer af en webshop? Jeg ville blot pointere baggrunden og processen som største dele af den danske befolkning er igennem op til jul. For netop dette er en af de centrale ting som vi arbejder på at forbedre hos addwish – via vores ønskeliste.

 

Ønskelisten fra addwish gør det nemt for forbrugeren at oprette og dele en ønskeliste, samtidig giver den også de glade gavegivere mulighed for koordinere gaveindkøb – så du f.eks. ikke kommer til at købe en gave til lille Anton, som hans bedstemor allerede har købt. Men vigtigst af alt, indeholder ønskelisten fra addwish også et centralt element for webshops – der gør det endnu lettere for dine besøgende at tilføje deres ønsker fra lige netop din webshop, direkte til deres ønskeliste.

Endvidere har ønskelister også et indbygget viralt element, da disse ønskelister i høj grad deles med familie og venner – og dermed indirekte promovere din webshop. Vi ser f.eks. at ønskelister der deles via email, har en open rate på hele 100% samt en meget høj forward rate.

 

Her kan du se et eksempel på hvordan Bilka.dk har implementeret ønskelisten i deres webshop:

 

 

Her ses det hvordan ønsker er listet, med direkte links tilbage til webshoppen samt hvordan gaver kan reserveres:

 
 

Men ikke nok med det, der er faktisk en hel del andre fordele indlejret i ønskeliste universet fra addwish. Såsom et inspirations univers, med relevante og anbefalede produkter fra alle webshops der benytter addwish’s ønskeliste integration i deres webshop:

 

 

Men vigtigst af alt, for dig som webshop ejer – sender vi også prisfalds notifikationer til ønskeliste brugere, hvis ønsker fra deres liste falder i pris, så de selv kan vælge at slå til – hvis deres drømme produkter er faldet i pris. Og lige netop på disse prisfalds notifikationer ser en click-through rate på hele 27%.

 

Så lige nu, har du en gylden mulighed for at få kickstartet julesæsonen ved kvit og frit få aktiveret addwish’s ønskeliste på din webshop samt blive promoveret på addwish overfor de mange tusinde danske brugere..

 

På den vis vil du samtidig kunne udnytte eventuelle planlagte prisjusteringer i din webshop omkring Black Friday samt ved udsalget i Januar, til automatisk at få sendt prisfalds notifikationer ud til brugere der har en specifik interesse i de pågældende produkter.

 

Som en oplagt ide, til at stimulere brugen af ønskelisten på din webshop - kan du f.eks. gøre som Bilka.dk, der har valgt at køre en konkurrence, hvor vinderne af konkurrencen får mulighed for at vide for op til 2.000 kr. gaver fra deres egen ønskelisten som præmie.

 

Du kan læse mere om Addwish og hvordan du kommer igang her.


Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar

ALTID FRI SUPPORT

Vi har mere end 100 hjælpevideoer, en god online manual og du har mulighed for
at ringe og skrive til os - gratis!