Blog

Blog

Optimér salget på din webshop med intelligent personalisering

oprettet d. under Salg og markedsføring, Nyt i SmartWeb | Antal Læsninger: 5025

Optimér salget på din webshop med intelligent personalisering

Intelligent personalisering

Machine learning, big data, marketing automation, AI, algoritmer, CRO. Ja, der er nok af buzzwords og det kan hurtigt virke komplekst og skræmmende – men det behøver slet ikke at være så kompliceret.

Det kan faktisk være ret nemt at personalisere sin webshop, med henblik på at drive op-salg og mersalg – helt uden at det giver ekstra arbejde i dagligdagen!

 

Hvorfor personalisering?

Vidste du, at 74% af forbrugere online, bliver frustreret over websites, hvor indholdet ikke er personaliseret eller relateret til deres interesser1?

Det er skræmmende mange! Samtidig ved næsten alle der arbejder med e-commerce, at Amazon længe har været kendt for deres intelligente måde at personalisere, og anbefale, relaterede produkter. Det menes endda, at selv samme personalisering direkte kan relatere til virksomhedens konstante vækst2.

Så selvom det kan virke både komplekst, fjernt, eller direkte umuligt at komme i gang med –  så bør enhver webshop ejer tage stilling til hvordan personalisering kan påvirke deres brugeroplevelse til det bedre!

 

Se resultaterne, direkte på din basketsize og konverteringsrate

Undersøgelser viser, at virksomheder der personaliserer deres online brugeroplevelser, i gennemsnit ser et løft på 19% i deres salg3

Som ejer af en webshop, er man konstant fanget i dilemmaet om hvilke initiativer og aktiviteter, man skal vælge at prioritere eller prøve af – i den sparsommelige tid man har til rådighed, ved siden af alle de operationelle og praktiske opgaver, der er ved at drifte og holde shoppen kørende.

Derfor er det super vigtigt, at prioritere og prøve eksperimenter af, på baggrund af deres målbarhed – og lige netop personalisering, kan måles på bundlinjen. Helt konkret, bør du holde skarpt øje med personaliseringens indflydelse på både konverteringsraten og basket size.

 

Hvordan Kuffert-Thomsen.dk fik øget sin basketsize og konverteringsrate markant

Fritz Thomsen der ejer og til dagligt driver sin SmartWeb webshop Kuffert-Thomsen.dk, har for nyligt aktiveret personalisering i brugeroplevelsen på sin webshop.

Det har han helt konkret gjort, ved at benytte dynamiske og intelligente produkt anbefalinger i de besøgendes købsproces. Disse produkt-anbefalinger bliver genereret og løbende vedligeholdt, på baggrund af alle brugernes besøgsmønstre – så der automatisk kan laves anbefalinger, der intelligent tager højde for produkters popularitet og relationer, som man kender det fra Amazon’s “relaterede produkter”.

Kuffert-Thomsen.dk har Fritz valgt at vise disse relaterede produkter, både på sin webshop forside, på de individuelle produktsider, samt i kurven.

 

 

Efter ibrugtagelsen af personalisering på webshoppen, har Fritz i gennemsnit set en højere konverteringsrate på hele 200%, fra de kunder der har interageret med produkt anbefalinger.

Endvidere har Fritz også valgt at forbedre produktsøgningerne i sin webshop, både ved at gøre dem mere visuelle – men lige så vigtigt, også for at udnytte produkters popularitet i prioriteringen af de produkter, der vises på selve søgeresultatsiden.

På baggrund af både disse intelligente søgeresultater og anbefalede produkter, har Fritz set en gennemsnitlig 25% højere basketsize fra kunder, der har interageret med søge funktionaliteten og de relaterede produkt-anbefalinger.

Alt dette er opnået, helt uden ekstra arbejde i dagligdagen (naturligvis ud over lidt flere og større ordre). Alt hvad det krævede var blot en enkelt aktivering af addwish i SmartWeb, for at komme i gang.

Det har været ganske enkelt at komme i gang med anvende addwish på min SmartWeb shop – og resultaterne taler for sig selv, jeg er meget tilfreds med det opløft det har givet mine online salg.” udtaler Fritz Thomsen.

 

…så hvad venter du på?

Kom i gang med at personalisere din webshop allerede i dag – og se hvilken indflydelse det kan have på din forretning!

 

Så nemt er det at komme i gang:

I videoen her, kan du se hvor nemt og hurtigt du kan opsætte Addwish på din løsning.

 

 

Hvis du vil læse mere om at bruge Addwish i SmartWeb kan du læse mere her.

Kilder:

1: Janrain & Harris Interactive

2: Fortune

3: Monetate


Ingen kommentar(er)
Skriv din kommentar

ALTID FRI SUPPORT

Vi har mere end 100 hjælpevideoer, en god online manual og du har mulighed for
at ringe og skrive til os - gratis!