Hvad kræver det at kunne lave Facebook Dynamic Product Ads?

For at komme i gang med Facebook DPA kræver det et par forskellige ting:

1.En Facebook-side

2.En Facebook annoncekonto

3.Et Produktfeed i Facebooks interface fra din hjemmeside (Det samme feed du bruger til Google Shopping kan bruges i mange tilfælde)

4.Ovenstående samles så i en Facebook Business Manager

Hvad er et produktfeed / prisindeks?

Et produktfeed er et ekstremt langt stykke kode, som er letlæseligt for Facebook, såvel som mange andre platforme (Google, DBA, Pricerunner, mv.). Det lange stykke kode er blot alle produkter, som vises på din webshop i én lang smøre af tekst.

Det smarte ved sådan et feed er at Facebook kan gå ind og læse hele feedet og derudfra vide, hvilke produkter du har på din webshops, samt vide hvor den skal hente billederne fra og alle andre informationer omkring de produkter du har på din webshop.

Det betyder også, at når du opdaterer et produkt på din hjemmeside, så bliver det automatisk opdateret hos Facebook også. Så når du sætter priserne ned, så bliver den nedsatte pris også vidst på dine dynamiske annoncer (DPA).

Hvad er en Facebook annoncekonto?

Hvis du ikke allerede har dette, så skal det oprettes, for at kunne annoncere på Facebook. Det tager ikke ret mange sekunder at sætte op, men det åbner en masse annonceringsmuligheder på Facebook for de sider du administrerer. Det er også her, at du kobler dit betalingskort på.

ALTID FRI SUPPORT

Vi har mere end 100 hjælpevideoer, en god online manual og du har mulighed for
at ringe og skrive til os - gratis!