Betalingsmoduler

Hvad er et betalingsmodul?

Et betalingsmodul (også kaldet en betalingsgateway) er den app, som dine kunder indtaster sine kreditkortoplysninger i.  Derefter forbinder den betalingen med din indløser, og tjekker op på, om betalingen er sket med korrekte oplysninger osv. Man kan sige at det er en online udgave af den terminal, du er vant til at bruge når du handler i supermarkedet.

 

Du skal have et betalingsmodul for at kunne modtage kreditkortbetalinger på din webshop.

SmartWeb er meget stærk på online betaling og vi har i gennem årene sørget for at integrere med alle de vigtige udbydere af betalingsmoduler i Norden. En udbyder af et betalingsmodul hedder en PSP (Payment Service Provider).

Hvis du vælger SmartWebs Alt i én betaling får du et betalingsmodul og gratis indløsningsaftale i én løsning.

Hvilke betalingsmoduler er SmartWeb integreret med?

Der er de seneste år skudt flere udbydere af betalingsmoduler op - vi har dog valgt at integrere til de største og dem vi har mest erfaring med gennem årene:

 

ePay

I samarbejde med ePay og Bambora har vi lavet en alt-i-én betalingsløsning. Det betyder at vi har samlet et ePay betalingsmodul, en Bambora indløseraftale og support hos os i en pakke du kan bestille direkte i SmartWeb systemet. Med denne løsning tager det kun 3-5 dage før du kan komme i gang med at modtage betaling på din webshop.

Du bestiller direkte i SmartWeb. Sådan bestiller du:

Du kan bestille alt-i-én betalingsløsningen ved at logge ind i din SmartWeb webshop.
Gå til: Mit abonnement -> Tillægsmoduler -> ePay (Bambora) betalingsmodul med indløser aftale -> Tryk ’Bestil betalingsmodul’
 Du betaler for Alt i én betalingsløsningen direkte hos SmartWeb.

Pris:

Løsningen koster 199kr./md. Ex. Moms og inkluderer 250 gratis betalinger/md. Derudover er det muligt at tilkøbe MobilePay hvis det ønskes.

Alle andre indløsere end Bambora kan fungere med ePay betalingsmodulet, men du skal selv købe aftalen - direkte hos indløseren og vi giver ikke support på andre indløsere end Bambora.

Når du har bestilt:

Når du har bestilt en ePay betalingsløsning igennem SmartWeb modtager du typisk efter 2-5 dage en e-mail fra vores Support om at du nu kan opsætte ePay på din webshop. Vi har lavet en manual som guider dig igennem opsætningsprocessen.

Se manual

 

OnPay

Hvis du ønsker en indløseraftale via NETS og TELLER kan et OnPay betalingsmodul være noget for dig.  Med en betalingsmodul fra OnPay kan dine kunder nemt og sikkert betale online.

 

Sådan bestiller du:

Du kan bestille en OnPay betalingsløsning inde i din SmartWeb webshop. Det gør du under Mit Abonnement > Tillægsmoduler. Her skal du vælge ”betalingsmodul til Nets/Teller standard" eller "Betalingsmodul til Nets/Teller, udvidet med 3D-secure" afhængigt af den pakke, du ønsker. Du kan sagtens tilkøbe MobilePay. Det gør du ved at kontakte vores support.

Betalingsmodulet betales direkte hos SmartWeb.

Pris:

Du kan læse mere om betalingssystemet og priser her.

Når du har bestilt:

Når du har bestilt OnPay betalingsmodulet skal du have valgt OnPay som udbyder. Herefter skal du indtaste en række informationer såsom ShopID, brugernavn og adgangskode. Når disse informationer er indtastet er du klar til at bruge OnPay som betalingsmetode. I manualen kan du læse mere om hvordan du gør, hvis du er i tvivl.

Se manual

 

QuickPay

Quickpay er en sikker betalingsløsning til din webshop. Quickpay underbygger alle anerkendte kreditkort samt en lang række andre betalingsmuligheder såsom fakturabetaling, PayPal og Sofort banking.

Sådan bestiller du:

For at kunne bruge integrationen skal du have et abonnement hos Quickpay til din webshop. Du bestiller et abonnement ved at kontakte Quickpay direkte eller på deres hjemmeside.

Husk du skal have en indløseraftale for at kunne modtage betaling på din webshop.
Når du har bestilt:

Du skal indtaste dit Merchant ID fra Quickpay i din webshop, og så er du klar til at modtage kortbetalinger. Du skal selv sørge for at bestille og opsætte QuickPay. Vi har lavet en manual som hjælper dig med at få opsat QuickPay på din webshop.

Se Manual

 

DIBS

DIBS betalingsmodul er for dig, som ønsker flere internationale muligheder og bedrageribeskyttelse. 

Sådan bestiller du:

Du skal bestille er DIBS abonnement direkte hos DIBS. Det gør du ved at kontakte DIBS eller via deres hjemmeside.

Når du har bestilt:

For at benytte DIBS som betalingsudbyder, skal du selv sørge for at bestille og opsætte det. (API-adgang påkrævet for fuld integration). Vi har lavet en manual som hjælper dig med at opsætte DIBS i din SmartWeb webshop.
Se manual

 

Hvis du allerede har en ePay, QuickPay eller DIBS aftale kan du bruge vores integrationsapps til at knytte aftalerne sammen med din SmartWeb webshop.

 

Hvad koster et betalingsmodul?

For at modtage pengene på din konto, skal du betale både indløseren og betalingssystemudbyderen (PSP'en). Gebyrerne afhænger bl.a. af det kreditkort, der skal håndteres.

 

Der er 3 typer omkostninger forbundet med et betalingsmodul:

  • Oprettelsesgebyr
    • Nogle betalingsmoduler koster et engangsbeløb i oprettelse. 
  • Månedligt abonnement
    • En pris pr. måned, du betaler for at have dit betalingsmodul.
  • % gebyr  - fx. 1,45%
    • Nogle betalingsmoduler (oftest dem, der ikke tager et månedligt abonnement) tager et procentuelt gebyr af transaktionen.
    • Et transaktionsgebyr (som du så det ved indløserne).
  • Kr. gebyr - fx. 0,25 DKK.
    • De fleste betalingssystemer koster noget at benytte pr. ordre, der kører i gennem betalingssystemet.
    • Dette er en anden måde at tage et transaktionsgebyr på.

 

Vi vil gerne gøre opmærksom på at det ikke er SmartWeb som tager et gebyr for dit betalingsmodul eller dine transaktioner. Det er din betalingsmoduludbyder og din indløser. Nogle webshop udbydere opkræver et gebyr for hver ordre du tager imod. Det var vi i SmartWeb valgt ikke at gøre da vi synes det er dine penge. 

 

Hvilket betalingsmodul skal jeg vælge?

Du skal vælge det betalingsmodul, der matcher den indløser, du ønsker at benytte. Og så skal du selvfølgelig vælge det betalingssystem, der matcher dine behov. Prisen er selvflgelig altid et parameter.

 

Hvis du har nedenstående behov - vil vi gerne vejlede dig inden du tager beslutningen: 

  • Betalinger fra flere lande i flere valutaer (flere domæner)
  • Specifikke betalinger/valutaer skal indsættes på særskilte bankkonti
  • Specialønsker ift. indløser

 

Hvis du gerne vil have en betalingsløsning, hvor du får gratis indløsningsaftale og et professionelt betalingsmodul anbefaler vi vores Alt i én betalingsløsning. Du bestiller denne løsning, når du er logget ind i din SmartWeb webshop.

ALTID FRI SUPPORT

Vi har mere end 100 hjælpevideoer, en god online manual og du har mulighed for
at ringe og skrive til os - gratis!